szczupła sylwetka
Fot.: Unsplash.com

Wiosną wiele osób podejmuje decyzję o odchudzaniu. Wynika to z kilku czynników, a jednym z najistotniejszych jest zbliżające się lato. To właśnie ta pora roku i kwestia wakacyjnego urlopu stanowią doskonałą mobilizację do odzyskania nienagannej sylwetki. Nie bez znaczenia jest także fakt, że zimą wiele osób przybiera kilka kilogramów – a przyczynia się do tego brak ruchu i źle zbilansowana dieta. Wiosna to idealny moment, aby rozpocząć kurację odchudzającą i zdążyć do lata osiągnąć upragnioną sylwetkę.

Jak rozpocząć kurację odchudzającą?

skuteczne odchudzanie
Fot.: Unsplash.com

Jeżeli celem odchudzania jest zrzucenie kilku kilogramów do lata – mamy duże szanse na sukces, gdyż 3 – 4 miesiące w zupełności wystarczą. W ciągu miesiąca można bez trudu zrzucić około 2 – 3 kilogramów, mając jednocześnie pewność, że nie pojawi się efekt jo – jo. Jednym z podstawowych założeń diety jest wyeliminowanie żywności przetworzonej, słodyczy, fast foodów czy białego pieczywa. Co jeść zamiast chleba białego? Można poeksperymentować z pieczywem pełnoziarnistym lub takimi wariantami chleba jak chleb kasztanowy, pomidorowy czy fasolowy. Nie ma zatem powodu, aby całkowicie wyeliminować pieczywo z diety. Zdrowa kanapka, pełna wartościowych dodatków, takich jak warzywa, jajka, dobrej jakości ser czy wędlina mogą stanowić pełnowartościowy posiłek. Idealnie na kanapkę sprawdzi się masło orzechowe. Niech nie będzie to jednak masło ze sklepu, pełne takich dodatków jak sól, cukier, aromaty. Najlepiej jest samodzielnie przygotować własne masło, blenderując swoje ulubione orzechy na gładką masę. Pełnoziarniste pieczywo stanowi doskonałe źródło błonnika i idealnie sprawdza się w przypadku diety bogatoresztkowej. Istotą takiej diety jest dostarczenie dużych ilości błonnika, co ma ułatwić usuwanie złogów kałowych z jelit, usprawnienie procesów trawienia, a także poprawę parametrów gospodarki węglowodanowo – insulinowej.

Sprytne patenty na odchudzanie

W razie ochoty na słodycze można sięgnąć po gorzką czekoladę – poprawi nastrój, zaspokoi ochotę na coś słodkiego i nie wpłynie negatywnie na dietę. Idealnie sprawdzają się także koktajle owocowe, które zaspokajają apetyt na słodki smak. Aby jednocześnie ułatwiały odchudzanie, warto dodać do koktajlu owocowego źródło błonnika oraz tłuszczu. Dzięki temu zmniejszymy indeks glikemiczny dania i w ten sposób koktajl ułatwi redukcję nadmiarowych kilogramów. Aby koktajl był bardziej pożywny, można przyrządzić go z dodatkiem ugotowanej kaszy jaglanej lub płatków owsianych. Oczywiście – z płatków owsianych czy kaszy można przyrządzić tradycyjną owsiankę lub jaglankę, np. na bazie mleka kokosowego, a także dodatkiem owoców oraz orzechów.

Aby zapewnić sobie długotrwałe uczucie sytości i zredukować ryzyko podjadania, które może w poważny sposób zakłócić proces odchudzania – warto wybierać dania łączące w sobie wartościowe tłuszcze i białko. Doskonałym pomysłem na takie danie jest sałatka z łososiem, awokado i jajkiem.

A co pić podczas odchudzania?

jak schudnąć do lata
Fot.: Unsplash.com

Każdej diecie odchudzającej powinno towarzyszyć odpowiednie nawodnienie organizmu. Przede wszystkim powinniśmy sięgać po wodę mineralną i wypijać co najmniej 1,5 litra dziennie. Świetnie sprawdza się woda z cytryną na odchudzanie, która dodatkowo dodaje energii i wzmacnia odporność. Warto wypić ponadto 2 – 3 filiżanki kawy, gdyż zawarta w niej kofeina oraz kwas chlorogenowy wspomagają proces spalania tłuszczu. Oczywiście – kawy nie wzbogacamy dodatkiem cukru czy śmietanki. Idealnym wyborem są także herbata zielona czy herbatki owocowe. Jeżeli czujemy się ociężali i chcemy oczyścić organizm z toksyn, można pić wody detoksykujące i napary ziołowe, które wspomagają pracę nerek i wątroby. Dzięki temu można pozbyć się nadmiaru wody, obrzęków i toksyn, a proces odchudzania będzie przebiegał sprawniej. Od czasu do czasu można wypić świeżo tłoczony sok owocowy, dobrą opcją są także soki warzywne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here