EN|PL|Change language:
Kontakt z nami:   T: +48 22 559 24 26   |   E: rejestracja@akcemed.pl
EN|PL|Change language:

Aktualności

Nie ma złej pogody na spacer, czyli dlaczego warto spacerować zimą

Zima to doskonały czas na spacer. Zimowe przechadzki nie tylko mogą nas zahartować, ale również poprawić krążenie krwi w całym organizmie. Powietrze jest czyste, rześkie, a nasz organizm zmuszany do dodatkowego, zdrowego wysiłku. Dlaczego jeszcze warto spacerować zimą?

Mroźne powietrze, coraz krótsze dni, a także opady śniegu nie zachęcają do wyjścia z domu. Większość z nas stara się jak najszybciej pokonać drogę z pracy do domu i ogranicza do minimum spacery w tym okresie. Okazuje się, że popełniamy duży błąd, ponieważ zimowe spacery to samo zdrowie. Poniżej przedstawiamy argumenty, które przemawiają za regularnymi spacerami zimą:

  • Jeśli jesteśmy rodzicami niemowlęcia powinniśmy jak najczęściej chodzić z nim na spacery zimą. Dzięki temuzahartujemy organizm dziecka, które będzie zdecydowanie rzadziej chorowało, ponieważ przyzwyczaimy je do niskiej temperatury. Wpłynie to pozytywnie na jego układ odpornościowy.
  • Dla trochę starszego szkraba, który potrafi już chodzić, zimowy spacer sprawi, że będzie miał większy apetyt. Każde wyjście z domu to dla niego przygoda, podczas której traci dużo energii. Po powrocie ze spaceru dziecko z pewnością chętniej zje posiłek. Zabawy na śniegu to wielka frajda nie tylko dla dziecka. Pamiętajmy jednak o odpowiednim ubiorze. Ciepła czapka, szalik, rękawiczki, ocieplone buty oraz nieprzemakalna kurtka to podstawa.
  • Na spacer można wybrać się również przy okazji wyprowadzania psa, zyska na tym nie tylko nasz pupil, ale przede wszystkim my. Wybierając się na zimowy spacer warto wybrać leśne ścieżki. Najlepszy będzie las iglasty, ponieważ dzięki unoszącym się w powietrzu olejkom eterycznym zapewniamy sobie darmowe inhalacje. Dodatkowo, jeśli na dworze świeci słońce, koniecznie wystawiajmy twarz w jego kierunku. Zapewnimy sobie wówczas odpowiednią dawkę witaminy D, która ma kluczowe znaczenie dla naszego zdrowia.
  • Codzienny minimum półgodzinny spacer zimą pozwoli nam zadbać o kondycję. Wystarczy przyspieszyć krok, energicznie machać rękami, a od razu zrobi się nam cieplej. Gdy jest nam zimno organizm zużywa więcej energii sięgając po zapasy zgromadzone w tkance tłuszczowej. Możemy urozmaicić spacer o dodatkowe ćwiczenia, takie jak skłony, przysiady czy wymachy rąk. Można również rozpocząć trening z kijkami nordic walking, dzięki którym spalimy kalorie, których po świątecznych spotkaniach z rodziną z pewnością przybędzie. Dzięki takiemu spacerowi rozruszamy mięśnie i stawy, co w przyszłości może zapobiec chorobom układu krążenia jak i osteoporozie.
  • Jeśli mamy możliwość wyjechać zimą w góry, nie zastanawiajmy się nad tym ani chwili. Spacery po górach dostarczą nam nie tylko niezapomnianych widoków, ale także ogromną dawkę świeżego powietrza. Gdy przebywamy na wysokości powyżej 1000 m n.p.m. nasz organizm produkuje więcej czerwonych krwinek, co powoduje, że nasze naczynia krwionośne rozszerzają się. To z kolei prowadzi do przyspieszenia transportu tlenu przez, co poprawia nasze samopoczucie i kondycję. Spacer po górskich szlakach pozwoli nam również odstresować się i zapomnieć o wszystkich problemach dnia codziennego.
  • Zimowy spacer nad morzem to doskonały pomysł, ponieważ to właśnie wtedy stężenie jodu jest największe. Jod zapewnia prawidłowe funkcjonowanie tarczycy, a także wpływa pozytywnie na odporność. Ponadto, spacer plażą, która jest praktycznie pusta pozwoli się nam zrelaksować i skupić na własnych myślach.
  • Zimowy spacer to naturalny kosmetyk dla naszej cery. Łatwo zauważyć, że na twarzy osoby, która przebywała na mrozie pojawiają się rumieńce, a skóra staje się bardziej napięta, poprawia się również jej koloryt. Dzieje się tak dzięki szybszemu transportowaniu tlenu we krwi.
  • Spacer zimą poprawia humor. Okazuje się, że po spacerze w mroźny dzień poprawia się nasze samopoczucie. To wszystko zasługa działania endorfin, czyli hormonów szczęścia. Dzięki nim mamy więcej energii i chęci do działania w krótkie zimowe dni.
  • Nie powinniśmy zapominać o codziennym spacerze zimą, ponieważ regularne spacerowanie pomaga zapobiegać chorobom cywilizacyjnym, takim jak otyłość, miażdżyca czy bóle kręgosłupa.
25 listopada 2019
Aktualności, poliklinika
Powrót do poprzedniej strony

Rejestracja

Rejestracja:

 

  • poniedziałek: 12:00 – 20:00
  • wtorek: 7:00 - 20:00
  • środa: 12:00 – 20:00
  • czwartek: 7:00 – 20:00
  • piątek: 7:00 – 15:00

 

T: 22 559 24 26
E: rejestracja@akcemed.pl

Kontakt

Akademickie Centrum Medyczne
ul. Bobrowiecka 9 (budynek B)
00-728 Warszawa

SPRAWDŹ DOJAZD

Dołącz do nas

Copyright © 2018 - Akademickie Centrum Medyczne w Warszawie.
Wykonanie: www.jellinek.pl
facebook ACM
Akademickie Centrum Medyczne
Akademickie Centrum Medyczne
facebook ACM